Chestionare auto DRPCIV 2015, Permis de conducere, scoli de soferi

CURSANTI

chestionare-auto-home-edition20-2014-266xEsti cursantul unei scoli de soferi? Banuim ca vrei permis de conducere. Ia-l din prima cu noi! Cel mai complex software, practica, teorie, chestionare cu intrebarile DRPCIV, actualizat 2018!

SCOLI - SECRETARIAT

program-de-secretariat-proform-v12cover3d Esti patronul unei scoli de soferi? Ajutorul de care ai nevoie este mai aproape decat ai crezut! Hartogaria nu mai e o durere, cu noi e o placere! ProformV1.2 updatat cf. OMT 75/2014!

SCOLI DE SOFERI

chestionare-auto-pro-100cover640x4804Software didactic pentru scoli de soferi si instructori independenti.

Este singurul program bilingv (romana si maghiara) agreat de catre ARR.

Analiza Codului Rutier actual si a sistemului de pregatire si examinare

Categorie: Carti despre circulatia rutiera Publicat: Sâmbătă, 21 Martie 2009 Scris de Super User

Notă:

Prezenta analiză se face doar pe baza legislaţiei în vigoare şi nu doreşte să cuprindă aprecieri cu caracter personal, ci doar elemente critice pe baza logicii formale.

Se vor supune analizei sistemul legislativ ( Codul Rutier ) ACTUAL precum şi sistemul ACTUAL de pregătire şi examinare al conducătorilor auto.

 

 

Analiza Codului Rutier actual si a sistemului de pregatire si examinare

 

 

 

 

==Codul Rutier==

 

Motto: Navigare necesse est. ( A călători este necesar. )

 

Un act normativ, pentru a putea fi respectat, trebuie să fie în primul rând cunoscut şi înţeles. Dat fiind că acest regulament se adresează maselor largi de oameni, a căror majoritate nu sunt doctori în drept sau experţi în transporturi, felul în care Codul Rutier este conceput nu face altceva decât să creeze confuzie, punându-i pe cei mai mulţi şoferi în imposibilitatea de a respecta măcar regulile de circulaţie de bază, generând accidente.

 

Astfel:

1. Codul Rutier este nesistematizat.

Prevederi referitoare la aceeaşi noţiune se găsesc în locuri diferite, uneori foarte departe unele de altele, făcând dificilă însuşirea regulilor de circulaţie. De exemplu, prevederi referitoare la viteză, ca generator principal de accidente, se găsesc în: art.48-50 din OUG 195/2002, dar şi art. 121-122 din Regulamentul de aplicare, iar prevederile referitoare la reducerea vitezei la art. 123, dar şi art 53 alin2, art88 lit d, art 136, art 158-159, art 114 alin2, etc. O formulare fericită ar fi fost ceva de genul: să reducă viteza la 30/50 km/h în situaţiile de la art 123 şi să reducă viteza în următoarele situaţii…

O astfel de abordare ar simplifica şi ar îmbunătăţi semnificativ însuşirea cunoştinţelor de bază.

2. Codul rutier conţine multe prevederi redundante (înşiruite de mai multe ori).

Exemplu, la cazurile de interzicere ale opririi ( art. 142 ), deşi se stipulează interzicerea opririi în locurile în care depăşirea este interzisă, se reiau încă o dată interzicerile depăşirii ( art. 120 ). Astfel de abordări crează confuzie, fiind vorba de înşiruiri care trebuiesc memorate, cu conţinut identic, dar în altă ordine sau formulare.

3. Codul Rutier nu este construit logic.

Exemplu: deşi nu se impune obligaţia de a opri înaintea efectuării întoarcerii, totuşi aceasta este interzisă în toate cazurile de interzicere ale opririi, cu excepţia, culmea, a intersecţiilor ( art. 126 lit. a ). Intersecţia este unul din locurile cele mai periculoase, deoarece se întâlnesc fluxuri de vehicule în mişcare, totuşi întoarcerea este permisă, iar în locuri mai puţin periculoase, de ex. la mai puţin de 25 m de staţiile de autobuz sau treceri de pietoni, ea este interzisă. Sau este interzisă întoarcerea în intersecţiile în care este înterzis virajul la stânga ( art.126 lit. b ), ( oare pe care latură a intersecţiei ? ), fiind permisă eventual celor care vin de pe o latură a aceleiaşi intersecţii pe care virajul la stânga nu este interzis…

4. Codul Rutier are multe prevederi interpretabile, care îl fac inaplicabil în multe situaţii.

Astfel, nu se precizează faţă de cine pierde prioritate tramvaiul care virează la stânga în intersecţii nedirijate (art. 59 alin 1). Ce se întâmplă în situaţia în care tramvaiul vine din stânga, fără ca cel din dreapta sa să vadă dacă acesta va vira sau nu la stânga ( semnalizatoarele din stânga nu se văd în această situaţie ), în ipoteza că şinele se continuă şi spre înainte? Oare va trebui sau nu să-i dea prioritate, pentru că dacă circulă spre înainte va trebui, dacă virează la stânga nu va trebui…

5. Codul Rutier este discriminativ şi ca urmare neconstituţional,

dând posibilitatea doar poliţiştilor să fie atestaţi fără nici un fel de curs de autorizare ca instructori sau profesori de legislaţie rutieră.

Cu ce este mai competent un sergent major de poliţie care a lucrat în structurile poliţiei rutiere 10 ani, decât un instructor cu douăzeci de ani vechime?

6. Codul Rutier are prevederi care pur şi simplu sunt absurde şi fac ca toate prevederile referitoare la prioritate să fie nule.

Art. 59 alin 2 face să fie nule toate prevederile referitoare la prioritate sau la indicatoare, semafoare, etc. stipulate prin acelaşi cod.

Dacă în toate intersecţiile cei care virează la stânga trebuie să dea prioritate celor care vin din dreapta şi cu care se vor intersecta, cei care au conceput acest Cod Rutier ar trebui să plece şi să ne cam lase în pace…

7. Codul Rutier nu este European, deşi s-a vrut.

Dat fiind că România nu prea are autostrăzi şi că majoritatea şoferilor români care circulă pe autostrăzi o fac în străinătate, prevederile din Codul Rutier ar trebui să urmeze mai strict reglementările europene, care nu permit efectuarea depăşirilor pe banda din dreapta sau nu permit remorcarea autovehiculelor dincolo de prima ieşire de pe autostradă…

8. Codul Rutier nu precizează elemente esenţiale,

ca de exemplu periodicitatea examenului medical. S-a ajuns astfel, în situaţia absurdă, că dacă îţi schimbi permisul înainte ca acesta să expire, nu mai ai nevoie niciodată de examen medical…

9. Codul Rutier legiferează crima,

din moment ce pretinde o vizibilitate de 50 m înaintea efectuării depăşirilor, indiferent de vitezele autovehiculelor implicate în proces.

Astfel, considerând cazul cel mai favorabil, a două autoturisme, circulând cu 80 km/h, respectiv 90 km/h, luând în calcul un parcurs de 15 m ( ieşind de la 5 m din banda iniţială, lungimea de 5 m a autovehiculului depăşit, respectiv reintrarea pe banda iniţială cu un interstiţiu de 5 m faţă de autoturismul depăşit ), vom avea un surplus de viteză relativă de doar 10 km/h (2,77 m/s), raportat la parcursul de 15 m, adică un timp de 5,4 secunde necesar efectuării manevrei. La viteza de 90 km/h (25 m/s), această manevră ar necesita un spaţiu real de 135 m.

Aproape de trei ori valoarea preconizată şi sugerată de lege…

Şi asta în cazul cel mai favorabil.

Ce se întâmplă dacă e vorba de un vehicul de tip autotren, cu o lungime de 20 m ?

Ar fi mai potrivită o formulare care să transpună răspunderea asumată de legiuitor, prin formularea de cel puţin 50 m, într-una subiectivă, de asumare de către cel care se angajează în depăşire, ţinând cont de vitezele implicate, capacitatea dinamică a vehiculului, experienţă, etc. , în genul celeia formulate de germani.

10. ş.a.m.d.

 

 


Actualul act normativ s-a vrut unul european, dar a ajuns un fel de struţo-cămilă, deoarece s-au introdus prevederi care nu fac altceva decît să modifice, fără să schimbe nimic, pentru ca acei angajaţi ai sistemului ( poliţişti ) să poată în continuare să-şi facă de cap.

Să fim bine înţeleşi: nimeni nu contestă importanţa poliţiei ca instituţie fundamentală a oricărui stat, ci doar imoralitatea şi incompetenţa multora dintre poliţişti.

Cazurile Piteşti, Bacău, Sf. Gheorghe sunt doar vârfurile aisbergului, de multe ori cei care ar putea să vorbească despre nelegiuirile din sistem preferă să tacă, de teamă.

Atâta vreme cât pe drumurile din România au voie să conducă analfabeţi, care nu pot să justifice sub nici o formă obţinerea permisului de conducere, deoarece nu puteau să rezolve nici măcar un chestionar, neştiind să citească, atâta vreme poliţia ar trebui să tacă.

Este interesant că după fiecare caz de corupţie în care se dovedeşte implicarea poliţiştilor în eliberarea de permise de conducere fără examen, doar contra sume frumoase de bani, tot şcolile de şoferi sunt luate la puricat, deşi acestea nu au nici un fel de competenţe în procesul de examinare…Întotdeauna trebuie să existe în această ţară, zisă europeană, un acar Păun.

 

 

Revenim în continuare şi cu o analiză succintă a actualului sistem de pregătire şi examinare al conducătorilor auto.

 

 

 

21.03.2009

ing. Eugen Balo

 

Image


Dacă sunteţi de accord cu cele mai sus menţionate, semnaţi petiţia iniţiată de noi pe siteul www.circulatiarutiera.ro !

Postaţi părerile dumneavoastră pe forumurile siteului, pentru ca să putem ţine cont de ele.

Accesări: 9357

AFILIERE

Intretineti pagini web? Fiti partenerul nostru si castigati bani prin sistemul nostru propriu de afiliere!

Contactati-ne!

DISTRIBUITORI

Deveniti distribuitorul programului Chestionare Auto Home Edition 3.0 in localitatea Dvs. si castigati bani fara nici un risc!

Contactati-ne!

Petitie