Intrebari din baza de date a politiei
Dorim să precizăm din start că nu dorim să fim părtinitori.
Poliţia, precum şi alte instituţii ale statului român sunt instituţii fundamentale, faţă de care toţi trebuie să avem respect şi să le ajutăm în activitate, fiind în interesul nostru comun. Asta nu înseamnă că oamenii care activează în cadrul acestor instituţii nu pot greşi. În definitiv, sunt şi ei oameni.
Semnalând eventualele lor greşeli şi făcându-ne ecoul doleanţelor cetăţenilor acestei ţări, nu dăm dovadă de impertinenţă, ci din contră, ne propunem să îi ajutăm în activitate.
Întrebările reflectă datele trimise de candidaţii care au dat examen, coroborate cu cele ce ne-au fost aduse la cunoştinţă de şcoli de şoferi din toată ţara.
Dacă doriţi să contribuiţi şi dumneavoastră la succesul celorlalţi candidaţi, trimiteţi întrebările ciudate cu care v-aţi întâlnit la examenul cu poliţia şi de care vă amintiţi AICI.
Acestea vor fi analizate, corectate şi postate, pentru a da o şansă elevilor să treacă de hopul unor întrebări formulate cel puţin ciudat la examen. Este necesară trierea şi corectarea întrebărilor postate, deoarece multe dintre ele se repetă, sau memoria joacă feste celor ce le postează. În afară de aceasta, formularea trebuie trecută prin filtrul de competenţă, pentru a nu deruta ceilalţi utilizatori.
Opinia noastră personală este că viitorii şoferi nu trebuie să fie nici mecanici de performanţă, nici experţi în transporturi, de aceea nu agreem în mod obligatoriu introducerea în testele destinate obţinerii permisului de conducere, care ar trebui să se bazeze pe întrebări vizând regulile de circulaţie, de întrebări care în mod normal se dau la obţinerea atestatului profesional...Sau la obţinerea diplomei de mecanic.
De obicei un şofer vrea să conducă maşina, nu să o repare, nici să fie şef de coloană la autobază...
Dacă doriţi să semnaţi petiţia on-line, pentru ca această stare de lucruri să ia sfârşit, o puteţi face AICI.
Observaţie
1. Desenele poliţiei sunt dificil de interpretat şi vă prezintă situaţiile din trafic în plan şi nu în spaţiu, de multe ori vă va fi foarte greu să distingeţi ceva. Fiţi răbdători...şi mai ales atenţi. Dacă nu ştiţi răspunsul la o întrebare, nu-l daţi la “plezneală” , ci alegeţi varianta de Raspund mai târziu.
2. Dacă vreţi să exersaţi, cereţi Şcolii la care v-aţi înscris să vă pună la dispoziţie programul nostru. Acesta asigură mărirea certă a procentului de promovabilitate.
3. Întrebările de conducere ecologică şi mecanică cat B au fost postate pe site anterior şi le veţi găsi.
Succes!
Mecanică (C, E)
Şuieratul pneurilor în viraje poate avea drept cauză:
a) unghiul de fugă incorect reglat
b) unghiul de convergenţă incorect reglat
c) unghiul de cădere incorect reglat
Ce rol are mecanismul de direcţie al autovehiculului?
a) să permită o conducere uşoară şi sigură a vehiculului, atât în linie dreaptă, cât şi în viraje
b) să permită menţinerea continuă a controlului asupra direcţiei de mers
c) să asigure stabilitatea în mers a vehicului în toate situaţiile
Pompa de înaltă presiune a sistemului de direcţie cu servomecanism hidraulic poate fi antrenată de:
a) arborele cotit al compresorului de aer
b) arborele cu came
c) arborele cardanic
Stabilitatea roţilor directoare se realizează prin:
a) ajustajele strânse din articulaţii si caseta de direcţie
b) unghiurile de montaj ale roţilor directoare
c) blocarea axului volanului
Mişcarea laterală liniară a volanului poate fi determinată de:
a) slăbirea şuruburilor de prindere a casetei de direcţie pe şasiu
b) slăbirea şuruburilor de prindere a volanului în consolă
c) uzura mare a articulaţiilor barelor de direcţie
Care dintre următoarele cauze determină manevrarea greoaie a volanului în cazul unui sistem de direcţie cu servomecanism hidraulic?
a) jocul mare din angrenajele casetei de direcţie
b) jocul mare din articulaţiile direcţiei
c) defectarea pompei hidraulice de înaltă presiune
Care dintre următoarele cauze determină mărirea timpului de reacţie al frânei?
a) distanţa prea mică dintre saboţi şi tamburi
b) distanţa prea mare dintre saboţi şi tamburi
c) uzura pneurilor din faţă
Conductele de legătură pentru frâna de serviciu de la remorcă asigură:
a) alimentarea cu aer comprimat a roţilor remorcii şi returnarea acestuia în rezervorul vehiculului trăgător
b) alimentarea cu aer comprimat a frânei de serviciu a remorcii
c) alimentarea frânei de serviciu a remorcii cu lichid de frână sub presiune
Armarea manuală a resorturilor din cilindrii dubli de frână din spate poate duce la:
a) ineficacitatea frânei de ajutor
b) ineficacitatea frânei de serviciu
c) dereglarea sistemului de frânare
***********************************************
***********************************************
PENTRU A CITI ARTICOLUL INTREG, TREBUIE SA VA LOGATI.
Accesări: 88568