Consumul REAL                   Consumul Real


                     Descarcă ebook-ul complet: Biblia Şoferului Econom!
 

                        <<Precedent
                     Citeste mai departe>>
 


Va exista întotdeauna o diferenţă mai mult sau mai puţin semnificativă între consumul declarat de producător şi cel real.

Nu te lãsa ameţit de ceea ce spun producãtorii referitor la consumul maşinilor!

Din motive lesne de înţeles, la testele de fabricã se ia modelul de bazã, care este cel mai uşor, ca urmare nu are cãteva zeci de kilograme în plus (greutatea opţionalelor). Mãsurarea nu se face pe drumuri, în trafic, ci pe bancuri care simuleazã un program sau pe circuite speciale.

Socoteala din târg rareori se potriveşte cu cea de acasã…La teste nu se cupleazã aerul condiţionat, nu se utilizeazã dispozitive electrice mari consumatoare de energie (gen încãlzire scaune, faruri, ventilatoare, amplificatoare, etc).

Pe  de altã parte, nici omuleţul plantat în spatele volanului la teste nu este stresat, ca în trafic, aşa cã poate liniştit sã stabileascã un record de consum redus.

Asta este dealtfel şi explicaţia faptului cã la testele fãcute de reviste de specialitate, consumul real îl depãşeşte mereu pe cel comunicat de fabricã, uneori cu foarte multe procente.





Computer borda. Nu te lua dupã indicaţiile computerului de bord.

Acesta calculeazã parametrii afişaţi în concordanţã cu ceea ce indicã litrometrul ( plutitorul din rezervor ).

Dacã la ultima alimentare ai turnat carburant dincolo de nivelul la care declanşeazã pompa de alimentare, aceastã cantitate nu va fi luatã în calcul, deoarece litrometrul vehiculului este deja la nivelul maxim în momentul declanşãrii pompei.

Ca atare, distanţa pe care o poţi parcurge va fi mai mare, fãrã ca deşteptul de la bord sã sesizeze cã de fapt şi cantitatea de carburant consumatã a crescut, indicând astfel un consum mai mic decât cel real.

Indicaţiile computerului au doar caracter informativ.

Statie alimentare

b. Alimenteazã de fiecare datã doar pânã la momentul declanşãrii automate a pompei,
de preferat de la aceeaşi staţie, de la aceeaşi pompã, în aceeaşi poziţie a vehiculului.

O roatã urcatã pe un obstacol poate face o diferenţã de câţiva litri, datoritã înclinãrii maşinii.

De asemenea mãsurarea este corectã cu maşina neîncãrcatã, de exemplu o persoanã stând pe scaunul din spate poate cauza înclinarea maşinii, implicit a rezervorului şi poate influenţa precizia, astfel rezultatul poate sã fie 0.5l de carburant în plus sau minus în rezervor.




         Citeste comentariile / Trimite un comentariu!

                        <<Precedent
                     Citeste mai departe>>
 
                     Descarcă ebook-ul complet: Biblia Şoferului Econom!

 

 (c) 2008-2011 www.circulatiarutiera.ro                                           Circulatiarutiera.ro on Facebook